يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ به مناسبت سالروز تاسیس بانک ملت بررسی کرد:
کارنامه بانک ملت نشان می‌دهد این بانک، به عنوان یک نهاد مالی ارزشمند، در چهل و چهارمین تابستان حیات خود، تنها یک بانک نیست، بلکه نماد امید، پیشرفت، نوآوری و تعالی اقتصادی است؛ با تجربه‌ای متمایز و به پشتوانه ملت!
کد خبر: ۷۰۳۴۳

تیتر 20-  44 سال پیش، 31 تیرماه 1359، یک بانک با ادغام 10 بانک و موسسه مالی در نظام بانکداری ایران متولد شد؛ بانکی که با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، حدود 16 سال قبل، خصوصی‌‌سازی را تجربه کرد و به تالار شیشه‌ای بورس پیوست؛ بانکی که «بانک شما» بود، سپس بانک «ادب، دقت و سرعت» شد و به خود قبولاند که باید: «تغییر را احساس کنیم» تا «تجربه‌ای متمایز» در صنعت بانکداری را در اذهان ملت ثبت کنیم: «بانک ملت»!

 
اگر گذار از 40 سالگی و ورود به میانسالی را دوران پختگی، تجربه، بلوغ و سال‌های مبعوث‌ شدن بدانیم، گذشته بانک ملت، نشان می‌دهد این بانک خصوصی بزرگ با بیش از 1300 شعبه در سراسر کشور، قادر است همچنان رسالت خود را در نظام بانکی کشور، مدبرانه تداوم بخشد و همواره پیام‌آور سودآوری همراه با مشتری‌محوری در اقتصاد ایران باشد.

سرآمدی ملت
کسب مدال طلا یا همان رتبه بانک برتر در بین بانک‌های کشور از نظر شاخص فروش در سال‌ 1402 و قبل از آن، طبق رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، کسب چندین باره تندیس زرین برند محبوب در حوزه خدمات بانکی و الکترونیکی در دهه 1390 و ایستادن بر سکوی نخست در بین بانک‌های بورسی، شعار سال‌های اخیر بانک ملت یعنی تجربه متمایز را در عمل نهادینه کرده است. با این حال، این بانک برای تحقق رشد و بهره‌وری خود، توسعه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد را راهبرد بلندمدت خود قرار داده است.


پیشرو و متمایز بودن، ارائه خدمات مالی متنوع و گسترده در داخل و خارج، خلق ارزش برای سهامداران و مشتریان از طریق نوآوری و خدمات امن، اهتمام ویژه بانک ملت، برای تبدیل شدن به نماد اعتماد، ارزش‌آفرینی و سرآمدی طی دهه‌های گذشته بوده تا پله‌های نردبان ترقی را در صنعت بانکی بپیماید. 


البته این سرآمدی به زیرمجموعه‌های بانک ملت، مانند به‌پرداخت ملت در حوزه پرداخت الکترونیک نیز سرایت کرده و این شرکت، همواره جزء برترین‌های صنعت PSP بوده است. به‌پرداخت ملت، سال گذشته، جایگاه نخست را از نظر سهم مبلغ تراکنش کارت‌خوان فروشگاهی و شاخص اثربخشی کسب کرده است. 


چهار دهه با ملت
سیر تاریخی فعالیت‌های بانک ملت را می‌توان در قالب دهه‌های زیر طبقه‌بندی کرد: 
   دهه 1360: دوران تثبیت و پایه‌ریزی ساختارهای جدید در بانک ملت
   دهه 1370: دوران‌ توسعه خدمات، افزایش سهم بازار، گسترش شعب، افتتاح حساب‌های متنوع، ارائه کارت‌های اعتباری و تسهیلات بانکی
   دهه 1380: ارتقای نظام سلامت اداری، ورود به عرصه بانکداری الکترونیک، استفاده از سامانه‌های بانکی آنلاین و تسهیل در تراکنش‌های مالی 
   دهه 1390: گسترش بانکداری اینترنتی و پرداخت الکترونیک، توسعه پایدار با تدوین برنامه‌های استراتژیک، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی، نفت و گاز و نیز گسترش شبکه‌های بین‌المللی 

   دهه 1400 (سال‌های اخیر): رویکرد پیشرو و نوین، گذار از بانکداری الکترونیک به دیجیتال، تمرکز بر نوآوری در ارائه تسهیلات، تراکنش و پرداخت با استفاده از کیف پول، موبایل‌بنکینگ، ریال دیجیتال، استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته و فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده و نگاه ویژه به مسئولیت اجتماعی.


در این رابطه، تغییر لوگوی آبی و سورمه‌ای بانک ملت به سرخ و نارنجی با نماد شعله آتش و دایره که اواخر دهه 1380 در دوران گسترش بانکداری الکترونیک صورت گرفت، تداعی‌کننده انرژی، حرکت، پیشرفت، قدرت و تسهیل و تسریع خدمات به مشتریان است. 


  از کارت‌های بانکی تا سامانه‌های الکترونیک
تنوع طرح‌ها در حوزه کارت‌های بانکی مانند ملت کارت، بن کارت، هدیه کارت، کارت اعتباری، مجازی کارت و ملت کارت خانواده در طول دهه‌های گذشته و استقبال مشتریان بانک ملت از آنها قابل توجه است. همچنین راه‌اندازی سامانه‌های مبتنی بر وب یا تلفن همراه مانند پلتفرم مگابانک، همراه بانک ملت، همراه پلاس، رمزنگار، کیف پول، پیشخوان الکترونیک ملت، فرابانک (ویژه تسهیلات غیرحضوری)، محب (مدیریت حساب‌های بانکی) و مباشر ملت (ویژه مشتریان حقوقی)، ریال دیجیتال و... روایتگر بخشی از خدمات گسترده بانکداری الکترونیک بانک ملت است. 


علاوه بر اینها، سرویس‌های بانک ملت، شامل سپرده‌ها و خدمات ریالی و ارزی و نیز تسهیلات ریالی و ارزی، طیف وسیعی از خدمات قرض‌الحسنه، چک الکترونیک، فروش اقساطی، جعاله، حواله‌های ارزی، گواهی تمکن مالی، فاینانس، ضمانت‌نامه و... را دربرمی‌گیرد. در این میان، حساب جاری الکترونیک ملت (جام)، یکی از خدمات محبوب‌ و کاربردی با ماهیت حساب‌های قرض‌الحسنه جاری است. 


این حساب با ارائه امکانات متعدد مانند انجام تراکنش‌های مالی آنلاین، مدیریت حساب از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی و ارائه کارت‌های اعتباری، به مشتریان امکان می‌دهد تا به سادگی و با اطمینان، نیاز مالی خود را مدیریت کنند. جام، نماد اعتماد و اطمینان مشتریان و صاحبان کسب‌وکار به بانک ملت است.


بانک انرژی و پشتیبان جایگاه‌های سوخت
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بانک ملت، نقش بی‌بدیل آن در صنعت انرژی است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان نام «بانک انرژی» را به آن اطلاق کرد. این بانک با ارائه طرح‌های نوین، تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، خودروسازی فولاد و سایر حوزه‌های صنعتی، از اصلی‌ترین حامیان صنعت است و به توسعه و بهبود زیرساخت صنایع یاری می‌رساند.


تعاملات مدیرعامل بانک ملت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با مدیران ارشد هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ این حوزه در اردیبهشت‌ماه امسال نشان می‌دهد که چرا بانک ملت از نظر سهم بازار و ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های حوزه انرژی، همواره در جایگاه نخست بوده است. موارد زیر بخشی از نشانه‌های پیوند بانک ملت با حوزه انرژی و صنایع وابسته است:
 طراحی و عملیاتی‌سازی اوراق مرابحه ارزی
 تخصیص 43 واحد بانکی به حوزه انرژی
 سقف بالای تسهیلات و تعهدات کلان برای هر ذینفع واحد
 پرداخت میلیون‌ها یورو به حوزه انرژی در قالب صندوق انرژی، صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی و فاینانس
 صدور صدها هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه و گشایش صدها هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی ریالی 


بانک ملت همچنین در زمینه پرداخت الکترونیک بهای سوخت از طریق کیف پول کارت سوخت به صورت آفلاین و پایانه ویژه پرداخت بهای سوخت، نصب‌شده روی سکوهای سوخت‌گیری، از سامانه هوشمند سوخت، پشتیبانی و با سرمایه‌گذاری در این حوزه، به بهبود خدمات‌رسانی جایگاه‌های سوخت کمک کرده است.

 
امضای تفاهم‌نامه بین بانک ملت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، از نوسازی تجهیزات ۳۰ هزار جایگاه سوخت و سامانه هوشمند سوخت با مشارکت بانک ملت حکایت دارد. 


 پایبندی به مسئولیت اجتماعی
بانک ملت طی دهه‌های گذشته تا کنون، همواره به مسئولیت اجتماعی خود پایبند بوده و فعالیت‌های متعددی در این زمینه داشته است. تامین مالی و سرمایه هدفمند، امور خیریه و بشردوستانه، محیط‌ زیست، مدیریت مصرف منابع و انرژی، فرهنگ‌سازی، ارتباطات برون‌سازمانی و کارکنان، مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیت اجتماعی و اقدامات داوطلبانه بانک ملت محسوب می‌شوند؛ فعالیت‌هایی که از تمرکز صرف بر امور خیریه و بشردوستانه، به سایر حوزه‌ها تسری یافته است.

 
ساخت‌ ده‌ها مدرسه در مناطق محروم، کمک به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله، احداث خانه‌های بهداشت در مناطق کم‌برخوردار، توزیع ده‌ها هزار بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند و اهدای ده‌ها هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها، بخش اندکی از اقدامات پرشمار بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی است. حمایت از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و پروژه‌های زیست‌محیطی و کمک به نیازمندان برای بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه پایدار، بیانگر تعهد بانک ملت به مبانی اخلاقی کسب‌وکار است.

  از تعهد به مشتریان تا ارزش افزوده 
علاوه بر اینها، بانک ملت همواره تلاش کرده با ارائه خدمات باکیفیت و متنوع، رضایت مشتریان را جلب کند و ایجاد ارزش افزوده برای آنان را تعهد خود می‌داند. این بانک با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیاده‌سازی سیستم‌های بانکی پیشرفته، امکان انجام تراکنش‌ مالی سریع و آسان را برای مشتریان فراهم کرده و با برنامه‌های جذاب و فرهنگ‌سازی، به افزایش آگاهی و دانش آنها کمک می‌کند تا نیازهای مختلف شهروندان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد.


 تجربه‌ متمایز یک ملت
بانک ملت با بیش از چهار دهه فعالیت مستمر و موثر، به همراه شرکت‌های تابعه در حوزه گروه مالی و سرمایه‌گذاری، بیمه، نرم‌افزار، پرداخت الکترونیک، تجارت بین‌المللی، مشاوره مدیریت و...، یکی از ستون‌های مستحکم نظام بانکی ایران و پشتیبان صنایع بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و مشتریان حقیقی است. کارنامه پربار بانک ملت نشان می‌دهد این بانک، به عنوان یک نهاد مالی ارزشمند، در چهل و چهارمین تابستان حیات خود، تنها یک بانک نیست، بلکه نماد امید، پیشرفت، نوآوری و تعالی اقتصادی است؛ با تجربه‌ای متمایز و به پشتوانه ملت!

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز